Słyszysz „blog firmowy” i zastanawiasz się, po co Ci to potrzebne? Wbrew pozorom, nie chodzi tylko o „podbicie” SEO! Zobacz, jak potężne jest to narzędzie marketingowe i dlaczego może Ci pomóc w pozyskiwaniu klientów oraz zwiększaniu sprzedaży.
Blog firmowy, czyli tak naprawdę co?
Blog korporacyjny nie jest – wbrew przekonaniom wielu przedsiębiorców – stroną z aktualnościami czy „pamiętnikiem” z życia firmy. Owszem, mogą się na nim pojawić wzmianki o tym, co dzieje się w Twojej organizacji (choć lepszym miejscem na takie komunikaty są media społecznościowe), ale najważniejsze są zupełnie inne treści. Chodzi o te prowadzące klienta w stronę zakupu.
Jakie teksty pojawiają się na blogu korporacyjnym?
Blog firmowy to najlepsze miejsce na dzielenie się z klientami wiedzą oraz ułatwianie im podjęcia decyzji o zakupie Twoich produktów. Czym zatem różni się on od zwykłych treści ofertowych?
Głównie tym, że artykuły mają bardziej informacyjny i poradnikowy charakter. Są pisane w odpowiedzi na potrzeby oraz problemy, które dotyczą Twojej grupy docelowej.
Prowadzenie bloga firmowego: trzy kluczowe cele
Co daje Ci prowadzenie bloga firmowego? To narzędzie pozwala realizować kilka celów biznesowych jednocześnie.
-
Blog firmowy jako wsparcie SEO
Blog firmowy pomaga zwiększać widoczność Twojej strony w Internecie. To dlatego, że na jego „łamach” możesz udzielać poszerzonych odpowiedzi na zapytania wpisywane w Google przez potencjalnych klientów. Oczywiście chodzi o te powiązane z Twoją ofertą.
Dlaczego to takie ważne i czemu sama strona nie wystarczy? Choćby z uwagi na to, że zakładki ofertowe nie „dźwigną” wszystkich istotnych słów kluczowych. Poza tym zestaw fraz wpisywanych przez klientów zainteresowanych Twoją ofertą stale się poszerza. Blog firmowy daje możliwość odniesienia się do nich wszystkich i prowadzenia tzw. pozycjonowania long tail (na długi ogon).
Jest jeszcze jedna ważna kwestia: nowe wpisy na blogu firmowym pojawiają się regularnie, np. kilka razy w ciągu miesiąca. To dla Google ważny sygnał, że Twoja strona „żyje” i warto ją polecać użytkownikom.
-
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
Na blogu firmowym mogą się pojawiać treści, które poprowadzą Twojego klienta od ogólnego zainteresowania produktem aż do jego zakupu. Artykuły blogowe mogą być kierowane zarówno do osób na górnych poziomach lejka sprzedażowego, które mają ogólną potrzebę związaną z ofertą firmy, jak i do tych niemal gotowych do zakupu.
Na przykład użytkowników, którzy są potencjalnymi nabywcami materaca ortopedycznego, na początku ich ścieżki zakupowej zainteresuje tekst dotyczący przyczyn bólu pleców. Może on być inspiracją do tego, żeby dowiedzieć się więcej o materacach, potem porównać ze sobą poszczególne modele, a na końcu dokonać zakupu tego konkretnego. Te zagadnienia mogą być omówione w kolejnych artykułach. Są jednak ważne warunki, które takie treści powinny spełniać: muszą być skierowane do konkretnych grup klientów i nieść użytkownikom realną wartość (czyli stanowić odpowiedź na ich pytania/problemy).
Blog firmowy pomoże Ci budować wizerunek eksperta w branży. To sposób na wzbudzenie zaufania u klientów. Im wyższa wiarygodność Twojej marki, tym lepsza sprzedaż.
3. Blog firmowy jako narzędzie sprzedaży
Artykuły blogowe prowadzą klienta od poziomu ogólnego zainteresowania tematyką związaną z ofertą aż do zakupu. Podobnie jak wszystkie narzędzia marketingowe – mogą się przyczynić do zwiększenia sprzedaży oraz skuteczniejszego pozyskiwania nowych klientów. To dlatego, że z jednej strony pomagają generować ruch w całej witrynie, a z drugiej budują wizerunek Twojej marki jako eksperta, któremu można zaufać. To ważne elementy składowe przekonujące do zakupu.
Jak prowadzić blog firmowy?
Co zrobić, żeby firmowy blog miał sens? Przede wszystkim trzeba go potraktować „na poważnie” – jako narzędzie marketingowe, w które trzeba zainwestować czas i zasoby. Myślenie o tym kanale komunikacji „po macoszemu” i przygotowywanie przypadkowych tekstów parę razy w roku nie przyniesie oczekiwanego efektu.
Co zatem zrobić w zamian?
- Bloga firmowego załóż w tej samej domenie co stronę firmową.
- Przygotuj plan publikacji. Tematy artykułów dobierz tak, aby odzwierciedlały frazy wpisywane przez Twoich klientów w Google oraz najczęściej zadawane przez nich pytania w kontekście Twojej oferty.
- Dobierz odpowiednie frazy kluczowe i teksty napisz zgodnie z zasadami SEO – tzn. z uwzględnieniem nagłówków, wypunktowań, a przede wszystkim merytorycznie. Nie zapominaj o meta tagach.
- Zadbaj o optymalną długość treści na bloga – teksty powinny wyczerpywać temat. Im dokładniej, tym lepiej.
- Postaw na regularność publikacji – minimum to teksty publikowane raz w miesiącu (choć im większa częstotliwość, tym lepiej).
- Przygotowuj treści o wysokim poziomie merytorycznym – niech zawierają konkretne wskazówki dla klientów, zamiast „lania wody”. Tylko tak zbudujesz wiarygodność i wzmocnisz wizerunek eksperta.
Pamiętaj, że jeżeli nie masz czasu lub zasobów, które umożliwiłyby Ci samodzielne prowadzenie bloga firmowego, najlepiej zlecić to zadanie profesjonalistom, np. z Agencji ECHO, która od ponad dekady wspiera firmy i marki w tym obszarze. Dobra agencja marketingowa wplecie wykorzystanie tego narzędzia w szerszą strategię promocji oraz sprzedaży i zadba o to, aby na Twoim blogu każdego miesiąca pojawiały się wartościowe treści. Rozważ tę opcję, aby skuteczniej promować swoje rozwiązania na rynku.
—
Artykuł sponsorowany
0 komentarzy
pod seo to zawsze dobra opcja